Search This Blog

mine! nuff

Sunday, November 15, 2015

hampir setahun menyepi....

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Ya Allah..baru perasan..last update blog nov 2014..dah hampir setahun..dan setahun yang lepas...musim banjir besar melanda bumi kelantan..yang saya juga turut merasainya... syukur..masa tu saya dan anak2 bersama dengan suami..bercuti dengan suami..kalau tak..kami mesti akan risau sebab terputus hubungan... untuk kontek mak kat kampung..kami kontek kakak yang kat KL untuk mengetahui isu semasa..nak balik kampung..jalan dah boleh lalu ke dan semua perkembangan tentang banjir... alhamdulillah..semuanya pengalaman dan pengajaran buat semua...
Panjang lebar bercerita kali ni... entri masak memasak..memang ade..tapi kita cerita kisah-kisah sepanjang tahun.. yang pahit..manis..suka..duka..
Tahun 2015 membawa pelbagai ceritera gembira..alhamdulillah... sebelum gembira..biasalah..pasti ada dugaan nya...
Kami satu famili ni..pJJ...suami nunn d gua musang..kamk ninnn di sini tanah merah..tahun 2015..masuk tahun kedua berjauhan.. hujung minggu adalah masa berkualiti kami sekeluarga..hujung minggu masa kami berkumpul..melepas rindu satu famili..
Rezeki tahun ni..saya pregnant..alhamdulillah... awal2 pregnant..xde masalah.. bla satu hati tu saya demam teruk..hampir seminggu tak kerja dan memang tak larat sangat..suami ambil cuti untuk menjaga saya dan anak2..alhamdulillah.. semakin baik...
Kita pendekkan cerita... alhamdulillah..berita gembira lagi... suami call dan sampaikan berita gembira yang dah lama kami tunggu... saya terima berita dengan penuh kesyukuran dan linangan air mata kesyukuran... Suami saya dapat tukar.. dapat tukar bermaksud kami dapat bersama2 satu keluarga seperti dahulu.. walaupun di daerah lain..tetapi jaraknya takde la jauh... alahmdulillah..syukur sangat2.. perancangan Allah adalah yang terbaik buat hambaNya..syukur..segala doa..kesabaran..dan tawakkal..Allah kabulkan doa kami di bulan penuh keberkatan..bulan Ramadhan.. hari raya kami penuh makna tahun ni..alhamdulillah... di saat saya yang sedang pregnant..suami ade di sisi...
Dah panjang cerita..saya pendekkan lagi cerita yang terbaru.. alhamdulillah...pada 11.11.15 jam 4.02am saya selamat melahirkan anak lelaki..3.4kg... anak ketiga selepas 2 orang puteri.. Alhamdulillah..Allah makbulkan doa kami... dapat putera kali ni... sampai hari ni..belum decide nama lagi..
Sekian sahaja...cerita panjang kali ni..pembuka 2015... 2015 pun dah nak berakhir...hihi...
Alhamdulillah di atas segala yang Allah berikan kepada kami...

3 comments:

Adry@Daun said...

As salam,
Tahniah sbb dah berjaya update blog. Buh la gambo baby boy...

ezy azira said...

Setelah di tag..bloglist x aktif..hihi..baby sihat.?

LiNa_Pg said...

Tiba2 update blog..tanjat gegul ki..kih..