Search This Blog

mine! nuff

Friday, November 11, 2011

pasar tani tanah merah

assalamualaikum dan salam sejahtera...
hari ni..snap picture dan trus transfer..then..rajin cikit terus update blog...
pagi tadi..my family and i termasuk bonda ke pasar tani tanah merah...dah lama dah tak pergi pasar tani ni..zaman budak2 dulu.budak2 ke?hihi..selalau kami adik beradik pergi pasar tani tanah merah ni..dari dulu2 lagi..pasar tani ni ari jumaat je..rindunya saat2 indah itu..masihkah kau ingat?? en daun..alla,egie?? mengimbas kenangan lalu la..sekarang..masing2 dah kawen..dah ada famili sendiri.,egie je masih belajar...ops..dah lari dari topik dah..
macam2 ada barang yang dijual..benda wajib yang ayu beli..dah tentu dadih..dan air susu..eh lupa lak nk snap pic air..jom tengok apa yang ayu beli dan bonda beli...


ini lah dadih yang selalu kutunggu.. kalau pegi pasar tani ni..mmg akan cari dadih ni...yang ni yang besar.,harga rm1.20.. yg kecik rm0.80..


putu halba..yang orang buat guna kain tuala..pastu kukus kot? guna ubi kayu dan letak gula melaka kat dalam..dan ada kelapa parut kat luar..

pulut bakar..inti ikan dan daging..serunding la ye..bukan ikan segar tu..hik3...2 ketul = rm1

pucuk miding..bonda beli wat sayur..dah selamat masuk dalam perutku dah...



etak segar..selalunya..ayu suka beli etak salai..yang ni segar,,bonda nak masak nnt..ayu tolong makan je la..hihi...

dana ada lagi..terlupa nak amek gambar..pernah minum teh buah ajaib? pokok ajaib ayu dah pernah entri kan kat sini..

6 comments:

Adry@Daun said...

Baca dn tgk foto dlm n3 ni mmg terasa rindu yg amat utk ke pasar tani ni. Kali last dpt gi psr tani TM ni masa blik thn 2007 kot.. Dadih dn etak tu brg wajib beli masa gi pasar tani..

EmbunRosaliza said...

Assalam ayu, akk ni mmg dah teramat lama tak pergi pasar tani TM, tak ingat dh last bila huhu, tapi bestkan semua barang n mknan yg kita hajati pasti ada kat sini.

Ni bopnda kita ke bonda Rul, tapi mcm bonda kita je, eh dia nak ikut ke heheh cam pelik lak.

ayunalisa said...

hehe..tu la..dolu2..ari jumaat axtiviti wajib ke pasar tani tm ni..slalu bli dadih..samapai akk jual dadih pon knl..hihi..tpt pokok2 yg abe slalu bli tu..still kt tt sama..td bli kopi buah ajaib kat situ..tp pkcik tu dah takde kt situ..orang lain @anak dia kot?hehe

ayunalisa said...

waalaikumsalam kak rosa::
itu lah..pg sana semata2 nak beli dadih je sebenarnya..hihi..mmg ape je..ade jual kat cni..

bonda kita yang ikut skali td..saje ajak dia..kalau ajak p pasar tani je..bonda memang nak ikut..hehe

ezzyra said...

lamanya x p sana...bnda wjib aku bli kacang...singgit boleh mkn byk2..hehe..

ayunalisa said...

eh ari tu..tak jadi p ke ngn a.lu? kacang2 rebus..ade rasanya ari tu..ko mmg slalu bli kacang..hak3 nsb baik muka x supo kace