Search This Blog

Loading...

mine! nuff

Friday, July 19, 2013

bersabarlah...

assalamualaikum...
selamat berpuasaa buat semua umat islam... dah 10 hari kita berpuasa..alhamdulillah.. dah lama saya menyepikan diri..
banyak perkara yang berlaku sepanjang diri ini tak bersiaran..
da first thing... saya dapat tukar ke tempat yang saya pohon.. dah sebulan di tempat baru... alhamdulillah.. kegembiraan dalam kesedihan.. itu yang mampu diungkapkan... gembira sebab dah dekat.. sedih sebab terpaksa berjauhan dengan suami.. anak2 juga terpaksa berjauhan dengan abah.. sepanjang kami ade anak2..tak pernah lagii dok berjauhan camni.. setiap kali masuk tengah minggu..alisha akan teringat abahnya..setiap kali nak tidur..bertemankan kain pelikat abahnya.. sedih tengok anak2 yang kerinduan.. mamanya ape kurang.. ade hikmah di sebalik semua ni.. doaku..semoga suamiku cepat dapat tukar..dipermudahkan urusan pertukarannya..amiinnn.... kami semua perlu bersabar... sentiasa mendoakan agar dipermudahkan semua urusan.. amiiinn.. terima kasih yang tak terhingga buat adik2 ku yang hantar dan jemputku dari tempat kerja.. silih berganti adik2 yang membantuku sementara saya dalam proses untuk dapatkan lesen kereta.. juga buat bonda n bonda mertuaku yang menjaga anak2.. terpaksa menyusahkan ramai orang.. huhu..




2nd things.. musibah di bulan ramadhan.. Semoga dibukakan pintu untuk insan itu sedar..kembali ke jalanNya.. Mungkin Allah nak duga kami dengan ujian begini.. Allah takkan beri dugaan di luar kemampuan hambaNya.. ade hikmah di sebalik apa yang berlaku.. memang sedih... tapi kami redha.. kami terima ujian dari Mu.. Terima kasih Ya Allah.. setiap ujian yang Kau berikan..semuanya untuk menyedarkan hambaMu..untuk mengingatkan hambaMu.. 





4 comments:

LiNa_Pg said...

Sejarah berulang kembali kejadian di Goa ke Ayu?
Hurm..sabarlah tak lama lagi dapatlah Rul bertukar..susah gak dok berjauhan camni tambah lak kalau tadak lesen, nk bergerak ngan bantuan orang...sangat2 tak syok kan?

EmbunRosaliza said...

Assalam ayu, selamat berpuasa, kesian anak2 mesti rindu bangat pada abahnya, ingatkan mamanya tak merindui heheh, akk harap semoga rul dapat berpindah dgn kadar yg segera, dan di permudahkan segala urusan pertukaran itu.

Perkara yg kedua tu nape pulak, peristiwa kat umah lama tu berulang lagi, kalo ya akk doakan semoga budak tu cepat2 lah di jemput Allah , rasa sakit hati ni tak boleh nak sabar pulak. Semoga ayu tabah menghadapi ujian dari Allah ini

ayunalisa said...

kak @lina ----> sejarah berulang.. tetapi di tempat lain dgn bnda yg lain.. xsgka.. malang tak berbau..
amiiinn.. hrp2 rul cpt dpt tukar..

ayunalisa said...

kak rosa --->> assalam sis.. thanx.. selamat berpuasa sis.. itulaa..brsabarlah.. smua usaha dh dilakukan.. brserah n berdoa kpd Nya smg dprmudahkn urusan ptukaran tu..

sej berulang.. di tpt yg lain.. huhu.. dugaan..