Search This Blog

mine! nuff

Monday, April 11, 2011

kulat pusu a.k.a cendawan busut

salam siaran..aku xsempat nk berblog2..bz ckt mggu ni..pagi td alisha sbuk nk turun main kt bawah..mek dia(baby sitter anak2ku) ajak alisha p tambat kambing..hehe..alisha ni suke tol main ngn kambing..leh jd pengembala kambing di masa lapang..hehe..aku stand by kt umah je..kot2 c kck aku, damia bangun tdo..mek ckp dia nampak kulat pusu ni masa nk ikat kambing dia..mek kutip la..banyak dapat..bagi kat aku ckt..katanya kot2 hubby aku nk makan..n siap pesan ckp..ayu jangan dok makan lk..huhu..lama dh nk mkn kulat ni..xleh la plk bla ade n dpt yg fresh2 lg.. mari kita berkenalan cikit ngn kulat pusu ni... pandangan bawah payung kulat..hehe sekaki cendawan?sebatangh cendawan?apakah penjodoh bilangan bg cendawan..?(abaikn tgn model 2..hik3)


dari pandangan atas....


yang ni yang belum kembang lg...



yang ni bersama kawan2 cendawan dalam besen ku..(..abe ngah, amek la ckt kulat pusu ni..)

4 comments:

Adry@Daun said...

Halamak...kulat pusu.. Lama sgt dh tak mkn dn kutip kulat pusu ni. Kat mmg takdak cendawan jnis ni. Kulat sisir pn org tak reti nk mkn..huhu.. Yg blm kmng tu plg best.. Telan ayaq liuq ja ni.. glup....

ayunalisa said...

mmm..mmg lama xjumpe kulat pusu ni..oh..kt sane kulat sisir pn xreti mkn..yummy2 sodap tu kulat sisir..nk2 time lps ujan..kt renok ni byk la gk..

Kak Rosaliza said...

terlepas n3 ni, yg cumil2 tu best je, akk pun lama dh tak mkn, ari tu ada tepi umah juga, msk a.ngah sore mkn. msk apa ari tu

ayunalisa said...

kak rosa>> rul nk mkn yg syur air +_ lada htm
pastu grg ltk oyster..